Hva er klassisk yoga

Klassisk yoga er verktøy for å holde seg i form fysisk og mentalt. Det handler ikke om prestasjon, konkurranse eller perfekt kropp. Det er en metode for å oppnå tilstedeværelse og økt oppmerksomhet og velvære. Klassisk yoga er roligere yoga enn poweryoga og ashtangayoga, men du får en fysisk treningsøkt også på klassisk yoga.

Her vektlegges pusteøvelser sterkere enn innen mange andre yogaretninger. Disse gir deg høyere energinivå, i tillegg til å bedre respirasjonsteknikken og respirasjonsutbyttet ditt. De fleste puster for mye oppe i brystet, noe som gir stress og spenninger i mage, rygg og nakke. Derfor har mange stort utbytte av bedret pusteteknikk.

Klassisk yoga legger også, i større grad enn andre yogaretninger, vekt på avspenning. Hele det autonome nervesystemet vårt er avhengig av god avspenning for å fungere i optimalt. Denne store delen av kroppen vår glemmes ofte når vi trener. I dagens stressende samfunn er det svært mye å hente på avspenningsøvelser. Ved å roe ned hodet og sinnet blir vi rett og slett mer lykkelig og fornøyde, og i stand til å gjøre klokere valg for oss selv. Det gir deg også mulighet for å få tak på dine latente evner og få mere ut av livet.

Timene gir fysisk og psykisk velvære.

  • Du blir i bedre fysisk form og vil også merke at du får et redskap som gir deg bedre psykisk kontroll.
  • Hjernen vår er dessverre sånn at vi med årene får vanskeligere med å kvitte oss med tankekjør.
  • Klassisk yoga er et supert verktøy i så måte.

Effekter av klassisk yoga:

  • Større evne til konsentrasjon og å holde fokus
  • Økt energi og mer livsglede
  • Bedre søvnkvalitet
  • Styrket immunforsvar
  • «Vedlikehold» av kroppens indre organer
  • Balansert kroppens hormonsystem
  • Økt ro og balanse i kropp og sinn
  • Bedre ledd-funksjoner
  • Forbedring av dine kognitive evner
  • Økt smidighet og mykere kropp
  • Redusert stressnivå, mentalt og fysisk
  • Dypere pust og mer mental ro

Meld deg på gratis prøvetime

Bli kjent med nye mennesker og deg selv!

 

Prøvetime Grunnkurs: 7, 14. og 21  januar 2020, kl 19.00 til 20.45
Prøvetime Videregående: 7, 14.  og 21. januar 17.00 til 19.00